Wednesday, January 17, 2007

Labs Still Rule!

By now, you've seen the list of most popular dog breeds according to registration data at the American Kennel Club... the poster girl sure doesn't look very enthused about her reign, does she?

Sabrina Fairchild, a five-year-old female Labrador Retriever, is photo-graphed by members of the media after the breed was named the most popular dog by the American Kennel Club in New York January 15, 2007. REUTERS/Keith Bedford

I have one important question, dogs. If Labs are #1 (which, by the looks of me, my dad was) and Beagles are #5 (which my mom was)... does that mean that Gomers are #3? OK, and another question... if Gomers are #3, then why does their list say German Shepherd dogs are? Cuz I sure ain't no German Shepherd by any stretch of the imagination.

Anyway, I have some things to say to Tosca, too, today. She's kinda upset that Collies are not on the top 10 list. (http://www.mypuppytosca.blogspot.com/) First, Tosca, being on the top 10 list isn't all it's cracked up to be... have you never watched David Letterman with your mom?

Second, even if I'm a #3... which we all know I'm not because I was a dumpster dog and don't have no papers... Collies are at least in the top 40 (#37)! Just look at Opie. We don't even know what breed he is, other than it's an odd breed. The vet doesn't even know; calls him "some kind of hound." If he's mostly coonhound, like dogmom thinks he is... then he's way down at #131 on the list. If he's a foxhound, like some people think, then he's even further down... almost at the bottom, in fact... somewhere between 151 and 155.

Hmmm... If I'm at the top and Opie's at the bottom... does that mean that dogmom only got an average dog between the two of us?

Anyways... third thing is that papers or no papers... top 10 or bottom 10... we wuf you more than hooman food!

Wuf Ya!

Link to the AKC List: http://www.akc.org/reg/dogreg_stats.cfm

Link to the Reuters story: Labs are #1, followed by Yorkies in the #2 slot. At No. 3 in the American Kennel Club's top 10 was the German Shepherd, followed by the Golden Retriever, Beagle, Dachshund, Boxer, Poodle, Shih Tzu and Miniature Schnauzer. (But in New York City, the poodle was top dog.) The full story can be found at... http://today.reuters.com/news/articlenews.aspx?type=domesticNews&storyid=2007-01-15T190736Z_01_N15428963_RTRUKOC_0_US-USA-DOGS.xml

5 comments:

Anonymous said...

I dunno, I dunno. 37. That's so uncool! My Mom is shaking her head. Do you know how much money she paid for me? I mean, she coulda got a dog higher on the list for cheaper! I dunno, I think I am a failure. I mean at least you guys have SOME of the top ten in you. I on the other hand am a flat number 37. Thank doggod I'm perfect.

DogMom at DogsAyeView said...

See... there's the key... we were cheap and therefore we're higher on the list! Yeah, that must be it... the more you cost the lower your ranking! Next time, tell your mom to dicker for a better price and you'll get higher ranking... but, you might not be as perfect either... Hmmm... What a conundrum!

Hudson said...

Boy, this sure is a tough subject, guys... I don't even know what to think about it. I mean, the whole thing just sounds nutty. If perfectly good dogs like you two and me can't even qualify for the list, how is this list fair, anyway??? Tosca should be glad not to be on there! I mean, what do they mean by popular, anyway? Heck, I sure am popular, and I know it! Half the neighborhood here knows my name after all, and most dogs wag their tails when they see me comin'... If that's not popular, I don't know what is!

DogMom at DogsAyeView said...

Yeah, Hudson. I think we should redefine pupular so that all of us dogs with blogs would be at the top of the list -- regardless of how many names we got or how much our dogmoms paid to get us.

By the way... Dogmom said that even though we only cost $100 at the no-kill shelter, that she's spent more than a fortune on us in the past 5 years... broken teeth (thousands), bleeding ears (hundreds), multiple fences...

Biby Cletus said...

Nice post, its a really cool blog that you have here, keep up the good work, will be back.

Warm Regards

Biby Cletus - Blog